Programowanie obiektowe

  • Modele cyklu życia oprogramowania
  • Etapy tworzenia oprogramowania obiektowego
  • Analiza i projektowanie
  • Implementacja
  • Notacje
  • Rola narzędzi CASE i standardu UML
  • Paradygmaty programowania obiektowego
  • Definicja klasy, hermetyzacja, konstruktory i destruktory,
  • konstruktory kopiujące, konstrukcja podobiektów,
  • obiekty automatyczne, dynamiczne i statyczne
  • Elementy analizy obiektowej
  • Dziedzina problemu i zakres obowiązków systemu
  • Weryfikacja klas i obiektów
  • Interfejsy i implementacje
  • Moduły
  • Dziedziczenie klas
  • Dziedziczenie proste
  • Funkcje wirtualne
  • Klasy abstrakcyjne Polimorfizm
  • Dziedziczenie wielobazowe
  • Kontrola zakresu dostępu
  • Zasłanianie, przeciążanie i przywracanie zakresu dostępu składników klasy
  • Dziedziczenie wirtualne
  • Aktywowanie konstruktorów i destruktorów w warunkach dziedziczenia
  • Związki między klasami na poziomie pojęciowym i implementacyjnym
  • Powiązania i związki zależności
  • Związki dziedziczenia, zawierania, posiadania, używania i związki ukryte
  • Pola i metody składowe oraz obiekty: statyczne, stałe i ulotne
  • Funkcje uprzywilejowane
  • Zagnieżdżenie definicji klas
  • Funkcje i klasy zaprzyjaźnione
  • Szablony funkcji i klas
  • Operatory i ich przeciążanie
  • Funkcje operatorowe
  • Przeciążenie operatorów: przypisania, indeksowania, wywołania funkcji, wyprowadzania do strumienia
  • Przykłady reprezentacji struktur: tablica asocjacyjna, klasy-iteratory, klasy-uchwyty, klasy-kontrolery i klasy-węzły
  • Obsługa błędów i wyjątków
przedmioty/programowanie_obiektowe.txt · ostatnio zmienione: 2006/06/10 14:33 (edycja zewnętrzna)
Recent changes RSS feed Creative Commons License Donate Minima Template by Wikidesign Driven by DokuWiki