Podstawy programowania

  1. Budowa programu, dyrektywy preprocesora #include, #define.
  2. Podstawowe typy danych, literały.
  3. Instrukcje:
    • instrukcje wyboru if, if/else, switch,
    • instrukcję pętli for, while, do / while,
    • inctrukcje break, continue.
  4. Operatory inkrementacji i dekrementacji, opracowywanie wyrażeń, efekty uboczne.
  5. Zasięg zmiennych i czas trwania zmiennych, przestrzenie nazw.
  6. Wskaźniki, działania na wskaźnikach, tablice jednaowymiarowe a wskaźniki, tablice dwuwymiarowe a wskaźniki.
  7. Tablice znakowe, operacje na tablicach znakowych.
  8. Tworzenie i usuwanie zmiennych dynamicznych za pomocą operatorów new i delete.
  9. Funkcje:
    • sposoby przekazywania parametrów do funkcji,
    • funkcje rekurencyjne,
    • funkcje z parametrem tablicowym,
    • funkcje z parametrami domyślnymi,
    • przeciążanie funkcji,
    • szablony funkcji,
    • wskaźniki do funkcji.
  10. Struktury, struktury zagnieżdzone, unie, unie anonimowe. Struktury a funkcje.
  11. Operatory: priorytety, łączność. Operatory bitowe.
  12. Operacje wejścia/wyjścia, używanie strumienia I/O z klawiaturą, ekranem, plikami. Sekwencyjne przetwarzanie plików oraz przetwarzanie plików o dostępie bezpośrednim.
przedmioty/podstawy_programowania.txt · ostatnio zmienione: 2006/06/10 17:45 (edycja zewnętrzna)
Recent changes RSS feed Creative Commons License Donate Minima Template by Wikidesign Driven by DokuWiki