Podstawy programowania
Budowa programu, dyrektywy preprocesora #include, #define.
Podstawowe typy danych, literały.
Instrukcje:
instrukcje wyboru if, if/else, switch,
instrukcję pętli for, while, do / while,
inctrukcje break, continue.
Operatory inkrementacji i dekrementacji, opracowywanie wyrażeń, efekty uboczne.
Zasięg zmiennych i czas trwania zmiennych, przestrzenie nazw.
Wskaźniki, działania na wskaźnikach, tablice jednaowymiarowe a wskaźniki, tablice dwuwymiarowe a wskaźniki.
Tablice znakowe, operacje na tablicach znakowych.
Tworzenie i usuwanie zmiennych dynamicznych za pomocą operatorów new i delete.
Funkcje:
sposoby przekazywania parametrów do funkcji,
funkcje rekurencyjne,
funkcje z parametrem tablicowym,
funkcje z parametrami domyślnymi,
przeciążanie funkcji,
szablony funkcji,
wskaźniki do funkcji.
Struktury, struktury zagnieżdzone, unie, unie anonimowe. Struktury a funkcje.
Operatory: priorytety, łączność. Operatory bitowe.
Operacje wejścia/wyjścia, używanie strumienia I/O z klawiaturą, ekranem, plikami. Sekwencyjne przetwarzanie plików oraz przetwarzanie plików o dostępie bezpośrednim.
przedmioty/podstawy_programowania.txt · ostatnio zmienione: 2006/06/10 17:45 (edycja zewnętrzna)