Matematyka grafiki komputerowej
Pojęcie wektora jako:
iloczyn skalarny i wektorowy wektorów
Wektor swobodny, zaczepiony
Liniowa kombinacja wektorów
Liniowa niezależność wektorów
Przestrzenie liniowe
Przestrzenie afiniczne
Rozmaitości liniowe, przestrzenie kierunkowe
Baza przestrzeni, baza kanoniczna, baza ortonormalna
Wymiar przestrzeni
Odwzorowania liniowe i macierz odwzorowania liniowego
Izomorfizmy liniowe
Odwzorowania afiniczne
część jednorodna odwzorowania afinicznego
Izomorfizm afiniczny
Odwzorowanie środkowo afiniczne
Translacje
Twierdzenie o rozkładzie odwzorowania afinicznego
Macierz częsci jednorodnej odwzorowania afinicznego
Podstawowe typy przekształceń afinicznych w <m>bbR^2</m>
Translacje
Obrót o kąt alfa wokół punktu O
Jednokładność o skali s i środku O
Skalowanie ze wsp. s i środkiem O
Symetria osiowa względem OX
Powinowactwo względem osi OX
Pochylenie wzgdłuż osi OX ze wsp. s
Podstawowe typy przekształceń afinicznych w <m>bbR^3</m>
Rzutowania
rzut równolegly
rzut perspektywiczny
rzut punktu
Ostrosłup widzenia
Ciało liczb zespolonych
Kwaterniony
Oś kwaternionu
Ciało kwaternionów
Jednostki urojone
Reprezentacja wektorowa
Reprezentacja trygonometryczna
obrot wokol dowolnego wektora
rozbicie obrotu na trzy obroty wokol trzech osi
Macierze obrotu
Geometria obliczeniowa
Zbiory wypukłe
powłoka (otoczka) wypukła
Algorytm Grahama
Wektory dodatnio (ujemnie) zorientowane, prawo-, lewoskrętne
Algorytm Green'a i Silverman'a
Triangulacja wielokątów
Sprawdzanie, czy punkt jest wewnątrz wielokątu
algorytm parzystości
metoda sumy kątów
Algorytm wyznaczania linii i powierzchni zasłoniętych
Okienkowanie
Obcinanie
przedmioty/matematyka_grafiki_komputerowej.txt · ostatnio zmienione: 2006/06/21 19:19 (edycja zewnętrzna)