Różnice

Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.

Odnośnik do tego porównania

przedmioty:inzynieria_oprogramowania_ii [2006/11/18 15:59] (aktualna)
Linia 1: Linia 1:
 +====== Inżynieria Oprogramowania II ======
 +  * Narzędzia CASE
 +  * interfejsy, szwy systemu,  ​
 +  * Notacje i metodyki obiektowe\\ OMT, OOA, OOD, OOAD, OOSE, OMA, OOSA
 +  * Modele cyklu życia oprogramowania
 +    * kaskadowy
 +    * fazy: strategiczna,​ określenia wymagań, analizy, projektowania,​ implementacji,​ dokumentowania,​ testowania, instalacji, konserwacji
 +    * formalne transformacje,​ spiralny, z gotowych elementów, realizacj przyrostowa,​ programowanie odkrywcze, prototypowanie
 +  * Model kaskadowy, fazy
 +  * Metodyki obiektowe
 +  * UML
 +    * bloki konstrukcyje\\ elementy, związki, diagramy
 +    * elementy\\ strukturalne,​ grupujące, czynnościowe,​ komentujące
 +    * 
 +    * diagramy (9):\\ klas, obiektów, przypadków użycia, sekwencji, kooporacji, stanów, czynności, komponentów,​ wdrożenia
 +  * UML 2.0
 +    * diagramy:\\ klas, obiektów, przypadków użycia, **pakietów**,​ sekwencji, **komunikacji**,​ **maszyny stanowej**, czynności, komponentów,​ wdrożenia, strukturalny,​ przebiegów czasowych, przeglądu interakcji
 +  * Dokumentowanie projektów
 +    * cel, zadania projektu
 +    * profil użytkownika
 +    * wymagania
 +    * wymagania niezawodności,​ dokładności
 +    * poziom ochrony
 +    * sytuacje wyjątkowe
 +    * dane o autorach
 +    * koszty przedsięwzięcia
 +  * Wzorce projektowe
 +    * konstrukcyjne\\ factory, **factory method**, **abstract factory**, **singleton**,​ builder, prototype
 +    * strukturalne\\ **facade, adapter** (obsluga interfejsów),​\\ ​ **bridge, decorator** (interfejs-realizacja)\\ , facade, flyweight, proxy
 +    * czynnościowe\\ chain of responsibility,​ command, interpreter,​ iterator, mediator, memento, observer, state, strategy, template, visitor
 +    * opis wzorca\\ nazwa, intencja, problem, rozwiązanie,​ uczestnicy, konsekwencje,​ implementacja
  
 +^ wzorzec ^ opis ^
 +|fasada | opakowuje skomplikowany system, dając prosty interfejs, ale ograniczony|
 +|adapter|dostosowuje jakiś interfejs do innego interfejsu, wymaganego|
 +|most|usuwa zależności między abstrakcją,​ a realizacją - aby interfejs czegoś i realizacja mogły się zmieniać niezależnie|
 +|dekorator|dodawanie nowych zachowań. posiada obiekt realizujący jakiś interfejs i sam realizuje ten interfejs|
 +|strategia|wykorzystanie różnych algorytmów|
 +|obserwator|informowanie częśći systemu o zdarzeniach w innej części|
 +|singleton|wystąpienie tylko jednej instancji obiektu.|
 +|blokowanie dwufazowe| j.w., ale przy współbieżności|
 +|metody fabryki|decyzja o utworzeniu obiektu w klasach pochodnych|
 +|metoda szablonu| (podobne do strategii). Zdefiniowanie szkieletu algorytmu, a pozostawienie niektórych jego operacji abstarkcyjnymi |
 +|macierz analizy| |
Recent changes RSS feed Creative Commons License Donate Minima Template by Wikidesign Driven by DokuWiki