Inżynieria oprogramowania I
Rozwój technik programowania na przestrzeni lat:
programowanie liniowe, proceduralne, hermetyczne, obiektowe, zorientowane obiektowo;
rys historyczny.
Kryzys oprogramowania i metody przeciwdziałania.
Był dużo szybszy rozwój mocy obliczeniowych w stosunku do możliwości wykorzystania ich w inżynierii opr.
Programowanie ogólne (generic programming).
Programowanie genetyczne.
Języki programowania 3-ej i 4-ej generacji.
RAD, IDE, wielokrotne użycie kodu, reusability, extensibility.
Historia i podstawy języka Java. Idea oprogramowania niezależnego sprzętowo.
Klasyczne konstrukcje programowania proceduralnego w Jawie.
Typy zmiennych, instrukcje sterujące, standardy zapisu kodu, notacja węgierska.
Kategorie składniowe języka Java.
Realizacja paradygmatu OOP w Jawie:
Pakiety, biblioteki. Klasy i ich pola
Konstruktory, funkcje składowe, modyfikatory dostępu do pól, klas i do metod.
Przeciążanie funkcji.
Mechanizmy programowania zorientowanego obiektowo w Jawie.
Dziedziczenie, polimorfizm, interfejsy jako substytut dziedziczenia wielobazowego.
Generacje języków programowania
Asemblery (sterowniki itp)
Basic, Amos, Fortran (obliczeniowe) - 2GL
Turbo Pascal, C, C++, Java - 3GL
języki deklaratywne 4GL np:
SQL
Prolog, Lisp - systemy SI
systemu składu tekstu TeX, LaTeX itp
inteligentne agenty 5GL
Techniki programowania
liniowe (np. html)
proceduralne
hermetyczne (z ukrywaniem danych)
obiektowe
OOP (dziedziczenie, agregacja, przyjaźń, polimorfizm itp)
Programowanie generyczne
Applety w języku Java aplikacje internetowe, servlety.
Delegacyjny model obsługi zdrzeń w aplecie - programowanie komponentowe.
Standardowe struktury danych w Jawie.
Sytuacje wyjątkowe w Jawie.
przedmioty/inzynieria_oprogramowania_i.txt · ostatnio zmienione: 2006/11/20 18:29 (edycja zewnętrzna)