Architektura komputerów
Pamięć operacyjna, komórka, słowo, adres, adres maksymalny i dostępny obszar adresowy
Hierarchiczna struktura pamięci
Adresowanie pamięci i urządzeń wejścia/wyjścia (adresowanie jednolite i adresowanie odrębne)
Pozycyjne systemy liczbowe i konwersje między nimi (system dziesiętny, dwójkowy, ósemkowy i szesnastkowy)
Elementy struktury procesora
Rozmieszczenie programu w pamięci operacyjnej
Cykl realizacji rozkazu (von Neumanna) i przetwarzanie potokowe w procesorach Pentium
Reprezentacje liczb całkowitych (kod binarny prosty, kod U2 i kod BCD) oraz operacje dodawania i odejmowania
Reprezentowanie tekstu (kod
ASCII) oraz konwersja liczb z postaci tekstowej do obliczeniowej i z obliczeniowej do tekstowej
Liniowa i fizyczna przestrzeń adresowa w 32-bitowej architekturze intelowskiej IA-32
Adresowanie pamięci w trybie adresów rzeczywistych
Wybrane grupy rozkazów procesora: rozkazy przesłań, rozkazy operacji arytmetycznych i operacji logicznych
Rozkaz skoku bezwarunkowego, rejestr stanu procesora i rozkazy skoków warunkowych oraz rozkazy pętli
Zasady programowania algorytmów z rozgałęzieniami i algorytmów iteracyjnych
Stos i operacje na stosie
Wywoływanie podprogramów i powroty z podprogramów, zagnieżdżenia
Przekazywanie parametrów do podprogramów
Mechanizm przerwań: przerwania sprzętowe maskowalne i przerwania wewnętrzne programowe wraz z zastosowaniami
Jedno- i wielopoziomowe struktury systemów przerwań
Wymiana danych między komputerem i urządzeniami zewnętrznymi bez sprawdzenia gotowości
przedmioty/architektura_komputerow.txt · ostatnio zmienione: 2006/06/10 14:31 (edycja zewnętrzna)