Architektura komputerów

  1. Pamięć operacyjna, komórka, słowo, adres, adres maksymalny i dostępny obszar adresowy
  2. Hierarchiczna struktura pamięci
  3. Adresowanie pamięci i urządzeń wejścia/wyjścia (adresowanie jednolite i adresowanie odrębne)
  4. Pozycyjne systemy liczbowe i konwersje między nimi (system dziesiętny, dwójkowy, ósemkowy i szesnastkowy)
  5. Elementy struktury procesora
  6. Rozmieszczenie programu w pamięci operacyjnej
  7. Cykl realizacji rozkazu (von Neumanna) i przetwarzanie potokowe w procesorach Pentium
  8. Reprezentacje liczb całkowitych (kod binarny prosty, kod U2 i kod BCD) oraz operacje dodawania i odejmowania
  9. Reprezentowanie tekstu (kod ASCII) oraz konwersja liczb z postaci tekstowej do obliczeniowej i z obliczeniowej do tekstowej
  10. Liniowa i fizyczna przestrzeń adresowa w 32-bitowej architekturze intelowskiej IA-32
  11. Adresowanie pamięci w trybie adresów rzeczywistych
  12. Wybrane grupy rozkazów procesora: rozkazy przesłań, rozkazy operacji arytmetycznych i operacji logicznych
  13. Rozkaz skoku bezwarunkowego, rejestr stanu procesora i rozkazy skoków warunkowych oraz rozkazy pętli
  14. Zasady programowania algorytmów z rozgałęzieniami i algorytmów iteracyjnych
  15. Stos i operacje na stosie
  16. Wywoływanie podprogramów i powroty z podprogramów, zagnieżdżenia
  17. Przekazywanie parametrów do podprogramów
  18. Mechanizm przerwań: przerwania sprzętowe maskowalne i przerwania wewnętrzne programowe wraz z zastosowaniami
  19. Jedno- i wielopoziomowe struktury systemów przerwań
  20. Wymiana danych między komputerem i urządzeniami zewnętrznymi bez sprawdzenia gotowości
przedmioty/architektura_komputerow.txt · ostatnio zmienione: 2006/06/10 14:31 (edycja zewnętrzna)
Recent changes RSS feed Creative Commons License Donate Minima Template by Wikidesign Driven by DokuWiki